12 Haziran 2016 Pazar

Sorun Beslenmede mi?

Eşimin yeniden kalp krizi geçirmesinden sonra beslenme düzenimizi baştan aşağı değiştirdim. 8 yıl önce ilk kalp krizini geçirdiğinde kolesterol, trigliserid değerleri yüksek olanlara doktorların ve diyetisyenlerin tavsiyeleri light süt, yoğurt ve peynirler, tam buğday ya da çavdar ekmeği, yağsız ızgara et, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile yapılan tencere yemekleri vs.şeklinde sıralanıyordu.

Yıllar içinde diyetimize uyamadığımız çok dönemler oldu tabi. Çok gençtik, kontrollerde değerler normal çıkınca zaman zaman canımız ne isterse yedik içtik. Ama diyeti en çok bozduğumuz sofralarda bile yukarıda sözünü ettiğim kaidelerin ana hatlarına uymaya çalıştık.

Ama olmadı işte, ikinci kalp krizi geliverdi.

Bunu sadece düşük yağlı beslenme diyetine bağlamam haksızlık olur. Çünkü dediğim gibi diyeti çokça deldi eşim. Stresli dönemlerinde arada 1-2 sigara içtiğini de biliyorum.

Velhasıl, diyetten hiç çıkmasaydık her şey yolunda gidecekti belki de bilemiyorum. İnanın her gün bunun muhasebesini yapıyorum kendi içimde...

Çok yoğundum, o kadar yoğundum ki. Her sabah 7de çıkıyordum evden çoğu İstanbullu gibi. 1 saati geçen servis yolculuğundan sonra plazadan içeri giriyordum ve akşama kadar deli gibi çalışıyordum. Nefes alabildiğim aralarda telefonla çocukların okullarını, evi organize ediyordum. Serviste internetten market alışverişi yapıyordum.  Arada bir kulağıma çalınıyordu bir yerlerden; sirkeli su, alkali su, iyi yağlar... Fakat bir türlü sıra gelmedi işte, araştıramadım. Bir yandan da korkuyordum. Sağlıklı da olsa fazla yağ tüketmek eşim için iyi olmayabilirdi. Bir şekilde bu konuyu hep erteliyordum kafamda.

Devamı çok yakında:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder