25 Haziran 2016 Cumartesi

Bulaşık Makinesi Deterjanı Denemelerim ve Mom's Green Deneyimim

Eski bulaşık makinem bulaşıkları eski usulde, amiyane tabirle foşur foşur su ile yıkıyordu. Evlenirken yerli bir markadan aldığım bu en ucuz ve en baz özelliklere sahip bulaşık makinesinden çok memnun kaldım. Yıllarca beni neredeyse hiç üzmedi. Çok yoğun çalıştığım için kendisiyle pek ilgilenemedim. Kapağını dan dun savurmak mı dersiniz, tekmeleyerek kapatmak mı dersiniz, alt sepeti fırlatmak mı dersiniz daha neler neler yaptım ona. Gençlik işte, mal kıymeti bilinmiyor.Kahrımı tam 13 yıl çeken emektar "yeter artık" deyip kendini bırakıverince yeni bir bulaşık makinesi alma zorunluluğu doğdu. Hazır kıdem tazminatımı da almışım, eski makinemden çok memnun kalmış olmama rağmen, bir daha mı geleceğim bu dünyaya misali herkesin pek bir övdüğü Alman bir bulaşık makinesi aldım. Bu yeni makinelerin eskilere oranla çok daha fazla elektrik ve su tasarrufu sağlıyor olduğunu duymuştum.

Bulaşık makinesi deterjanı konusunda her zaman seçici olmaya gayret ettim. Hafife alınacak bir konu değil çünkü, deterjan su ile durulanamazsa ve zararlı maddeler içeriyorsa çoluğunuza çocuğunuza bildiğiniz deterjan yedirmiş oluyorsunuz.

Daha bir kaç yıl önce organik ürünler bu kadar yaygın değildi. Sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek olan organik pazarlardan salata, domates alıyorduk fakat deterjan, sabun alırken tedirgin oluyorduk. Şimdiki gibi dijital pazarlama yaygın değildi. Instagram var mıydı acaba? Bir de tabi evde çocuklara bakan anneanne ve babaanne faktörü de söz konusu. Organik pazardan bulaşık makinesinde defalarca kullanılmak üzere satılan ve adını şu an hatırlayamadığım küçük küçük bitkisel toplar almıştım da annemden övgü beklerken "Sen neden alıyorsun böyle tuhaf şeyler ki" zılgıtını yemiştim. O kadar yoğun çalışıyordum ki, marketten sipariş vermek ve orada olan ürünleri kullanmak zorunda kaldım.

Hayatınızla ilgili bazı şeyleri değiştirmeniz gerektiğini bilirsiniz, ancak bazen adım atmak için bir türlü fırsat bulamaz, erteler durursunuz. Bu tarz ertelemeler çok sağlıklı değildir aslında, çünkü bir de bakarsınız ki siz o konuyla ilgilenene kadar yıllar geçmiş. Bu benim başıma çok geldi. Deterjan konusunda da böyle oldu.

İşten ayrılıp makineyi değiştirdikten sonra güya çok iyi, çok kaliteli olarak bilinen bir deterjan markasının tablet şeklindeki ürününü satın aldım. Aslında her ne kadar Türkiye'nin en iyisi, en şöylesi, en böylesi diye lanse ediliyor olursa olsun bu ürünle ilgili tecrübeme dayalı kuşkularım vardı. Ama diyorum ya, o kadar zamansızdım ki, bazen bırakın adım atmayı herhangi bir konu hakkında düşünmeye bile vaktim olmuyordu.

İlk kullanımlarda anlamadım fakat bazı yıkamalardan sonra bardaklarda dalgalanmalar gördüm önce ve tekrar duruladım. Kardeşime, eşime sordum. Bana çok pimpirikli olduğumu söylediler. Önce onlara hak verdim. Fakat sonra özellikle kısıtlı zamanlarımda bulaşıkları hızlı programda yıkadığımda makinenin kapağında deterjan parçalarını bariz olarak gözlerimle gördüm. Keşke fotoğrafını çekseymişim. Deterjansız olarak bir daha yıkadım. Hala kapağa yayılmış olan deterjan zerreleri vardı. Ne kadar sinirlendim anlatamam. Aslında fotoğrafını çekmeli ve bunu sosyal medyada paylaşmalıydım. Fakat özel sebeplerden zaman bulamadım. Zaten arasaydım parlatıcı kullanmadığım için böyle olduğu gibi bir gerekçe ortaya koyacaklarına eminim. Daha önce başka bir ürünle ilgili benzer bir deneyimim olmuştu çünkü. Emin olmak için bir kaç makine daha yıkadım. Hepsinde aynı sonuçla karşılaştım. Eşime göre "abartma, bir şey olmaz"dı hala durum. Bir şey olmaz olur mu hiç, deterjan yiyormuşuz resmen. Eski makinelerde su tasarrufu şimdiki kadar yoğun olmadığı için belki rastlamamıştım fakat şimdi gördüğüm deterjanın erimediğiydi. Tüm dünyada kimbilir ne kadar çok satan, ne kadar çok kazanan bir ürünün insan sağlığını bu kadar hafife almasına gerçekten çok sinirlendim ve geçtim bilgisayarın başına.

Mom's Green
Mom's Green
Instagram'da takip ettiğim bir kullanıcı tüm ev ve kişisel temizlik ürünlerinde Mom's Green kullandığını ve çok memnun olduğunu yazmıştı bir paylaşımında. Daha önce duymadığım bir ürün olduğu için dikkate almamıştım.

Düşündüm, yahu tüm dünyanın bildiği ürüne baksana: erimeyen deterjan yapmış adamlar.

Ben de Mom's Green'in internet sitesini inceledim, sertifikalarını kontrol ettim. Instagram'dan kullanıcıların yorumlarını okudum ve denemek için bir adet Mom’s Green Ecologic Bitkisel Bulaşık Makinesı Jel Temizleyici ve bir bebek şampuanı alana ikincisi %50 indirimli olduğu için 2 tane de bebek şampuanı sipariş ettim. Gerçi benim minnoşların bebeklik bir tararfları kalmadı artık ama yine de daha doğaldır diye hep bebek ürünlerini tercih ediyorum.


Ürünler ertesi gün kargoya verildi. Jel kıvamında bir ürün ve 25 ml kullanmak yeterli oluyor. Parlatıcı olarak sirke kullanımını öneriyorlar. Fakat ben parlatıcı kullanmıyorum. Buna rağmen yıkamasını çok beğendim. Kokusu o kadar kendine has, o kadar hoş ki. Deterjan kokmuyor. Bulaşıklar tertemiz çıkıyor. Fakat bardaklar için parlatıcı gerekli olabilir diye düşünüyorum. Çok ihtiyaç duyarsam sirkeyi deneyeceğim sanırım. Genel olarak bu temizleyiciden çok memnun kaldığımı belirtmek isterim.

İçerik bilgisi firmanın internet sitesinde şöyle verilmiş: Ürün Bileşimi: Alkol içermez. Formaldehit ve fosfat içermez.Hindistan cevizi, palmiye, buğday ve patatesten elde edilen ham maddeler içermektedir.<%5 -15 Organik Asit (Limon Tuzu), <%5 Şeker Tensidi ( Organik Bitkisel Noniyonik Madde) İçeriğindeki temizliğe etki eden aktif maddeler Ecocert tarafından onaylanmıştır.
Ürünü sevdim. Bu makale reklam amaçlı yazılmadı. Herkesten bulaşıklarını makineden çıkarırken özenle incelemesini rica ediyorum. Deterjan kalıntısı varsa bu gerçekten çok tehlikeli. Çocuklarım var ve ben ciddi anlamda tedirgin oldum ve bu konuda araştırma yapanlarla deneyimimi paylaşmak istedim.

Bebek şampuanları ve diğer kişisel ve ev temizlik ürünleri ile ilgili makaleler ise çok yakında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder