30 Kasım 2012 Cuma

Manuel göğüs pompaları

Bir önceki konu başlığında da değindiğim gibi çevrem ve forumlar beni her iki bebeğimde de elektrikli pompaya yönlendirdiğinden manuel ürünleri hiç araştırmamıştım. İkinci bebeğimin süt izninden döndükten sonra iş yerimizde süt sağan anne enflasyonu yaşanıyordu. Bu nedenle bize tahsis edilen süt odasında her daim en az bir iki anne süt sağardı. Bu nedenle ürünlerle ilgili daha çok bilgi sahibi oldum. Orada manuel süt pompalarıyla tanıştım. Bu arkadaşlar genelde elektrikli süt pompaları bozulduğu için manuel kullanmaya başlamışlardı ve inanılmaz memnunlardı. Bu beni çok şaşırttı. Çünkü manuel pompalar elektriklilere göre çok ucuz ürünler. Elektrikli pompam zayıflayınca (gerçi hala emin değilim, pompa mı can çekişiyordu yoksa benim sütüm mü bitiyordu.) bir dönem ben de manuel pompa kullandım. Bunlar kabloları ve makineleri olmadığı için daha hafifler ve daha az yer kaplıyorlar, çantanızda bile taşıyabiliyorsunuz. Aynı zamanda da doğru kullanılırsa elleri de acıtmıyor ve yormuyor. İlk başladığımda elektriklide olduğu gibi ellerimle hızlı hızlı sıkıp süt çıkarmaya çalışıyordum. Geliyordu da gerçi. Fakat ellerim çok yoruluyordu. Sonra bir arkadaşım beni uyardı. Bir sıkışta bir kaç saniye bekle, dedi. o sırada pompa sütü çekiyormuş meğer, benim fış fış sağmama gerek yokmuş, sonra sıkmayı bırak, süt akacak dedi, gerçekten de öyle oldu. Sıkıyorsunuz, sıkmış halde biraz bekliyorsunuz, sonra sütü bırakıyorsunuz. Ben çok memnun kaldım ama artık sütüm bitiyordu. O nedenle çok kullanamadım. Fakat şimdiki bilgim ve tecrübem olsa bebeklerimde herhalde önce manuel pompaları denerdim.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder